In ultimii ani de criza economica din ce in ce mai multe persoane acumuleaza datorii la diferite institutii financiare bancare si nebancare sau de utilizatati (telefonie mobila in special). Unii dinte debitori sunt tineri ce folosesc creditele pentru a obtine diverse placeri efemere (cum ar fi excursii in strainatate), iar o alta parte este reprezentata de persoanele foarte responsabile care au fost invatate sa lucreze pentru ceea ce isi doresc si au nevoie. Sume consistente sunt folosite pentru indeplinirea nevoilor de baza precum cursurile unei scoli sau achizitia unui apartament / bun de folosinta indelungata.
In oricare din situatii, daca acumulati datorii, este inevitabil ca o firma de recuperare creante va ajunge sa se ocupe de contractul dvs de credit pentru a obtine banii datorati si neachitati la termenul scadent. Am vazut o mulţime de oameni ce incearca sa dea sfaturi cu privire la modul in care sa interactionezi cu o agentie de recuperare, insa acest articol o sa fie ceva mai diferit de atat. Voi prezenta exact ceea ce nu trebuie facut atunci cand raspundeti la un astfel de apel telefonic.
Nu evitati sa raspundeti unor astfel de apeluri telefonice!
O multime de oameni primesc apelurile atat la domiciliu cat si pe telefonul mobil. Cu cat le veti evita mai mult cu atat mai tare vor incerca sa va atraga atentia.
Nu mintiti!
În cazul în care agentia de recuperare va întreaba daca puteti plati banii datoraţi, spuneti adevarul. Nu le spuneti ca veti plati de la o anumita data daca nu aveţi intenţia de a o face. Este de stiut ca ultimul lucru pe care vi-l doriti este ca aceste persoane sa va sune constant pentru a va solicita plata. Ei vor aprecia onestitatea dvs.
Stabileste conditiile de plata in scris!
Cu siguranta nu doriti sa faceti greseala de a trimite bani cuiva fara o verificare in prealabil si este bine sa nu aveti incredere doar in cuvantul cuiva cu care aveti doar un contact telefonic. Orice intelegere de plata sa fie stabilita ulterior in scris si semnate de ambele parti – creditorul/colectorul si de catre dvs.
Poate ca parte din cele mentionate in articol vi par evidente, insa sunt multe persoane care nu le iau in considerare cind discuta cu firmele de recuperare creante. Cu siguranta nu doriti si dvs sa faceti aceeasi greseala.
In concluzie, nu deteriorati relatia cu o firma de recuperare creante in mod inutil. Atit timp cit aceasta va respecta, atunci si dvs trebuie sa o respectati. Este o afacere ca oricare alta, fiecare trebuie sa isi joace rolul cu buna credinta si cu scopul de a stinge datoria intr-un mod convenabil ambelor parti.
Daniela Hantea
daniela.hantea@creditrecover.ro