In fiecare afacere mica sau chiar mare se regasesc si clienti ce au dificultati in a-si plati facturile. În timp ce unii proprietari de afaceri ar putea gasi ca este nevoie doar de o succesiune de email-uri şi apeluri telefonice mai mult sau mai putin prietenoase pentru a obtine plata facturii, fara îndoiala vor exista clienti care par sa nu acorde nici o atentie la toate aceste tentative.
Cand este momentul potrivit de a angaja ajutor din exterior prin utilizarea unei agentii de colectare a datoriilor? Exista cateva situatii specifice cand trebuie angajata o agentie de recuperare a creantelor.
Daca descoperiti ca un client nou – cu care nu ati mai facut afaceri pina in prezent – ignora toate încercarile dvs in a stabili conditiile de plata a facturilor restante atunci o atentie suplimentara ar trebui sa fie acordata acestui caz.
Unii debitori considera ca firmele sunt prea ocupate sau nu au resursele necesare pentru a-i urmari pentru facturile neplatite şi spera sa nu fie cautati pentru plata datoriilor. Daca aveti un client nou care inregistreaza un termen de intarziere a platii intre 30 si 60 de zile si fara nici o plata a debitelor (chiar si partiala) sau incercare de emitere a unei garantii / instrument de plata va recomand sa contactati o agentie de recuperare a creantei pentru a incepe procedura amiabila sau chiar judiciara.
Nu credeti întotdeauna clientii vechi cand iti transmit ca plata este facuta / este curs de achitare. Daca aveti clienti cu care ati facut afaceri în trecut si au deja facturi neachitate mai mult de 120 de zile atunci ar trebui sa ii informati in mod politicos ca – in conformitate cu procedurile firmei – o agentie de recuperare creante a fost imputernicita sa-i reprezinte in vederea stabilirii unei modalitati de plata a facturilor.
Daca totusi nu primiti raspuns sau chiar achitarea debitului in urma procedurilor amiabile desfasurate in-house un ajutor din exterior prin utilizare serviciilor unei agentii de recuperare a creantelor ar putea fi urmatorul pas logic si fiabil. Doar pentru ca un client si-a platit facturile în trecut nu înseamna ca pot ignora facturile actuale timp nelimitat conform propriilor dorinte afectind astfel insasi existenta firmei dvs.
Daca aveti un client care se plange despre serviciul efectuat sau produsul furnizat cu mult timp dupa ce serviciu a fost prestat sau bunul a fost livrat atunci aveti un alt semnal de avertizare prcum ca debitorul dvs încearca sa evite plata datoriilor. În general, daca un client are o nemultumire intemeiata isi va exprima preocuparea de îndata ce primeste bunul sau ii este prestat serviciu. Daca acest lucru se intampla in urma notificarilor dvs privind plata restantelor atunci este doar o încercare de a se eschiva platii.
O agentie de recuperare a creantelor poate fi o modalitate foarte buna pentru afacerea dumneavoastra de a-si recupera banii ce ii merita. Aceasta este cea care trebuie sa isi faca griji cu privire la recuperarea restantelor ( mai ales cei care lucreaza in sistemul No-pay – No fee, adica nu isi primesc comision decit daca si cind debitorul plateste suma) în timp ce dvs va folositi timpul pentru lucruri mai importante.
Chiar si in cazul in care nu aveti nevoie de serviciile unei astfel de agentii, semnalele de alarma mentionate nu ar trebui sa fie ignorate şi ar putea fi un indiciu de care aveti nevoie pentru a ajuta la solutionarea potentialelor probleme in timp util.
Daniela Hantea
daniela.hantea@creditrecover.ro